TOYOTA RACING SAAVUTAS KODURAJAL MEELIERUTAVA VÕIDU

TOYOTA Racingu meeskond alustas Fuji kuue tunni sõitu esimeselt stardipositsioonilt ning suutis esikohta Jaapani kodupubliku suureks rõõmuks lõpuni säilitada, teenides kestvussõidu sarjas FIA World Endurance Championship teise etapivõidu. TOYOTA Racing osaleb sarjas esimest aastat.

Toyota TS030 HYBRID nr 7 on olnud sel hooajal kiireim kõigil ametlikel sõitudel peale ühe ning ka seekord näitasid piloodid Alex Wurz, Nicolas Lapierre ja Kazuki Nakajima kõrget taset, sõites võistluse käigus välja kiireima ringiaja.

Tänu 11,223-sekundilisele võidule sai Kazukist 20-aastase vaheaja järel esimene FIA maailmameistrivõistluste etapi võitnud Jaapani piloot pärast Hitoshi Ogawat, kes ületas 1992. aastal Monza ringrajal esimesena lõpujoone TOYOTA TS010 roolis.

TOYOTA jaoks, kes on varem võidutsenud Monzas ja sel hooajal São Paulos, on see kestvussõidu sarjas kolmas võit.

TOYOTA Racing pidas maha põneva lahingu Audi nr 1-ga ning otsustas võistluse enda kasuks alles lõpu eel. Emotsionaalsust lisas võidule asjaolu, et finišijoon asub kõigest paari kilomeetri kaugusel Higashi-Fuji tehnilisest keskusest, kus toimub hübriidsüsteemi TOYOTA HYBRID System – Racing (THS-R) arendustöö.

TOYOTA alustas võistlust sel hooajal teist korda parimalt stardipositsioonilt ning Alexil õnnestus ka esimesest kurvist liidrina väljuda. Tõhus 300-hobujõuline hübriidsüsteem TOYOTA HYBRID System – Racing võimaldas konkurentidega vahe sisse teha.

Esimeste boksipeatuste ja piloodivahetuste järel kujunes välja tihe heitlus Audi nr 1-ga. Nicolas võttis juhtimise üle liidrina, kuid sõitis kahetunnise võistluse järel rajalt välja ning TS030 HYBRID nr 7 langes teiseks.

Rehvivahetusest loobunud Nicolas haaras põnevas heitluses siiski taas juhtohjad, mis võimaldas poole võistlusmaa läbimise järel Kazukil liidrina rajale asuda.

Varsti pärast seda tuli rajale ohutusauto ning Kazuki kasutas ees laiuvat konkurentidest vaba rada suurepäraselt ära, sõites järjest välja mitu parimat ringiaega.

Kazuki jätkas võitlust esikoha nimel vapustavas tempos. Ta hoidis tervelt kolmetunnise vahetuse ajal pidevalt muljetavaldavat kiirust ja jõudis esimesena ruudulipu alla.

Lisaks pilootidele astus poodiumi kõrgeimale astmele ka TOYOTA Motor Corporationi asepresident Takeshi Uchiyamada, kes on juhtinud nii hübriidajami väljatöötamist kui ka TOYOTA Priuse projekti.

Kestvussõidu sarja FIA World Endurance Championship viimane, kaheksas etapp toimub 28. oktoobril Hiinas Shanghai rahvusvahelisel ringrajal. Sellel võistlusel on TS030 HYBRID nr 7 pilootideks Alex ja Nicolas. Kazuki võistleb samal ajal Super GT sarjas Motegi ringil.

 

TS030 HYBRID nr 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima)
Soojendus: 1. (1 min 29,137 s), 10 ringi
Võidusõit: 1., 233 ringi, 7 boksipeatust. Kiireim ring: 1 min 28,088 s

 

Alex Wurz: „Täna on väga eriline päev mitte ainult TOYOTA Racingu meeskonna, vaid kogu meid toetanud TOYOTA perekonna jaoks. Meie esimene võit Brasiilias oli uskumatult võimas kogemus, kuid võita siin, nii lähedal Higashi-Fuji tehnilisele keskusele, kus paikneb TOYOTA mootorispordiüksus, on hoopis midagi muud. Tundsime kogu nädalavahetuse nii TOYOTA meeskonna kui ka Fuji ringraja äärde kogunenud tuhandete poolehoidjate tugevat toetust. See oli uskumatu kogemus. Lubasime heidelda võidu nimel, kuid Audi tegi selle väga raskeks. See võit on tohutu meeskonnatöö tulemus, mille nimel on pingutanud paljud, Jaapanist Kölnini. Püüdsime kogu võistluse vältel säilitada tasakaalu ja järgida valitud strateegiat. See õnnestus ja me saavutasime soovitud tulemuse. Suur tänu selle eest kogu meeskonnale!”

Nicolas Lapierre: „See on meie jaoks suurepärane tulemus. See oli põnev võistlus ning põnevus teeb sarjale ainult head. Toreda elamuse said ka kõik täna Fuji ringraja äärde kogunenud pealtvaatajad. Meil oli Audiga väga tihe rebimine. Mis minu vahetusse puutub, siis otsustasime rehvivahetusest loobuda, et pisut aega võita. Plaan toimis ning me suutsime taas liidripositsiooni haarata. Üritasin seejärel pisut kulunud rehvidest hoolimata edu säilitada. See õnnestus ja lõpus oli mul väike edu sees. Teadsime, et peame tegema lõpus veel ühe boksipeatuse, mistõttu Kazuki pidi väga kõvasti pingutama, kuid ta tuli väga hästi toime. Me kõik oleme võidu üle väga õnnelikud. Aasta algusest alates on kõik rääkinud sellest, kui tähtis on TOYOTA jaoks Fuji etapp. Nüüd võime öelda, et meil õnnestus kõik.”

Kazuki Nakajima: „Milline päev! See on suurepärane saavutus, mille taga seisab suur ühine jõupingutus. Suur tänu minu meeskonnakaaslastele, sõiduki ette valmistanud meeskonnale ja samuti kõigile TOYOTA inseneridele, kes on välja töötanud nii muljetavaldava hübriidsüsteemi. See on meie kõigi ühine saavutus. Võita maailmameistrivõistluste etapp piloodina on olnud kogu karjääri vältel minu eesmärk, nii et see on minu jaoks tõeline suurpäev. Publik oli fantastiline ning oli väga rõõmustav näha tribüünidel nii palju TOYOTA lippe. Viimasel paaril ringil oli tunne tõeliselt ülev. Sain tiimi insenerilt sõnumi, et pean kõvasti pingutama, et enne viimast boksipeatust piisav vahe sisse sõita. Olukord oli seetõttu päris pinev. Sõitsin viimase piiri peal ja meil õnnestus napilt võita.”

Meeskonna president Yoshiaki Kinoshita: „Projekti käivitumisest alates olen Fuji kuue tunni sõitu pikisilmi oodanud ning seadnud eesmärgiks esikoha. Võtta kodupubliku ees nii põnevas võistluses võit tekitab väga erilise tunde. Kogu võistkond tegi suurepärase esituse ning suutis kodurajaga kaasneva pinge kiuste korralikult keskenduda. Alex, Nico ja Kazuki võitlesid algusest lõpuni ja ma olen nende üle väga uhke. Eriti hea meel on mul Kazuki pärast, sest São Paulos, kus me esimest korda võidurõõmu maitsesime, teda ei olnud. Kogu meeskond on tunnetanud Jaapani fännide loodud suurepärast õhkkonda. Suur tänu teile kõigile toetuse eest! Samuti on mul heameel tõdeda, et sel nädalavahetusel toimunud Fuji kuue tunni sõit on muutunud WEC kalendri üheks tähtsündmuseks. Fuji ringrada väärib selle fantastilise võistluse korraldamise eest suurimat tunnustust.”

Oбратно
Следите за нами:
Веб-партнер:
Закрыть

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.