Toyota avalikustas oma uusima elektriauto: linnamaastur Toyota bZ4X Touring

Toyota avalikustas oma uusima elektriauto: linnamaastur Toyota bZ4X Touring

Toyota avalikustas hiljuti bZ4X elektrilise linnamaasturi uue Touring mudeli, mis on varasemate bZ4X versioonidega võrreldes suurema sõiduulatusega, märksa ruumikam ning vastab veelgi enam perede ja aktiivse eluviisiga inimeste ootustele. Ühtlasi on nelikveoline bZ4X Touring versioon Toyota kõige võimsam elektriauto.

Eheda linnamaasturina võimaldab uus bZ4X Touring klientidel valida elektrisõiduki ilma, et peaks tegema järeleandmisi oma elustiilis. Seda kõike tänu ruumikusele ja mitmekülgsusele, aastaringsele kiirele laadimisele, suurele sõiduulatusele (kuni 560 km WLTP) ja võimsatele jõuallikatele. 

 

Märksa ruumikam 

 

bZ4X Touringuga on sujuvalt laiendatud senist bZ4X linnamaasturi kerekuju. See on 140 mm pikem ja 20 mm kõrgem (kogupikkus 4 830 mm ja kõrgus 1 670 mm), mis suurendab pakiruumi mahtu enam kui kolmandiku võrra – lisandub 148 liitrit – kokku 600 liitrini. 

 

Sõidukiga on maksimaalselt ära kasutatud Toyota täiselektrilise jõuülekande (BEV) pakutavaid ruumisäästlikke võimalusi. Komponendid on paigutatud võimalikult kompaktselt, vähendamata salongi või pakiruumi mahtu. 

 

bZ4X Touring pakub piisavalt kandevõimet perepuhkuse pagasi või igasuguse vaba aja ja spordivarustuse jaoks. Paindliku 40 : 60 jaotusega tagaistmed võimaldavad vajadusel ruumi lihtsalt ja mugavalt suurendada. 

 

Jõuülekanne ja jõudlus 

 

Uus bZ4X Touring järgib Toyota põhimõtet pakkuda täiselektriliste sõidukite (BEV) valikut, mis katab erinevad kliendivajadused – saadaval on nii esi- kui ka nelikveoline versioon. Nelikveo valik koos Toyota intelligentse XMODE veojõukontrolli tehnoloogia ja Grip Control süsteemiga tagab tõelise nelikveo võimekuse ning lisab kindlustunde keerulisematel või lahtisema pinnasega teedel – just sellistel, millega võib pere väljasõitudel kokku puutuda. 

 

Mõlemad versioonid on varustatud 74,7 kWh (brutomahtuvus) liitiumioonakuga ning olenevalt varustustasemest, kas 11 kW või 22 kW pardalaadijaga. Maksimaalne kiirlaadimisvõimsus (DC) on ligi 150 kW. 

 

Uuendatud akul on paranenud nii jõudlus kui ka laadimisajad. Sellele aitab kaasa uus veepõhine jahutussüsteem ja eelsoojendusfunktsioon, mis on hiljuti kasutusele võetud uues bZ4X-is. Juht saab selle funktsiooni aktiveerida käsitsi või automaatselt – näiteks teel kiirlaadimisjaama, et tagada aku optimaalne temperatuur laadimise alustamisel. See on eriti kasulik külmemates kliimatingimustes. 

 

Eesmärgiks seatud maksimaalne võimsus esiveolisel mudelil on 224 DIN hj / 165 kW*. Nelikveolisel bZ4X Touring versioonil on maksimaalne võimsus 380 DIN hj / 280 kW*, mis teeb sellest Toyota kõige võimsama elektriauto.  

 

Jõuülekannet toetab uus eAxle süsteem. Lisaks suurenenud hobujõule suudab bZ4X Touring vedada kuni 1500 kg haagist, mis tõestab veelgi enam, et tegemist on võimeka ja jõulise sõidukiga.

 

Täiendavad jõudlusandmed avalikustatakse turuletoomise aja lähenedes.

 

Täielik meelerahu

 

Sarnaselt teistele Toyota uutele täiselektrilistele sõidukitele (BEV-dele), on ka bZ4X-il pikaealise aku kvaliteedi, vastupidavuse ja töökindluse garantii. Toyota akuhooldusprogramm (Battery Care Program) katab aku iga-aastaselt kuni 10 aasta vanuseni või kuni ühe miljoni kilomeetri läbimiseni, tingimusel et aku seisukorda kontrollitakse igal aastal.**

 

Jõulisem välimus

 

Kui bZ4X avaldab muljet oma voolujoonelise ja kõrgtehnoloogilise disainiga, siis Touring-versioonil on avar universaalkerele sarnanev kuju, mida täiendavad mitmed detailid, mis rõhutavad jõulisemat ja seikluslikumat iseloomu – näiteks musta struktuurpinnaga rattakoopad, mustad veljed ja tugevad katuseraamid. Üks Touring-versiooni ainulaadseid elemente ongi just need katuseraamid, mis muudavad spordivarustuse või pikemate esemete vedamise veelgi lihtsamaks, võimaldades kuni 70 kg raskust katusele.

 

Peamised muudatused on auto pikendatud tagaosas, kus uus alumine põrkeraud ja LED-tulede disain annavad modernsema ja seiklusliku ilme. Välisvärvide valikusse lisandub uus toon nimega Brilliant Bronze.

 

Salongis on kujundus sarnane uue bZ4X mudeliga: uue disainiga armatuurlaualt vaatab vastu 14-tolline multimeediaekraan, mis kuulub standardvarustusse. Lisaks on sõidukil uus keskkonsool, mis muudab digiseadmete kasutamise senisest mugavamaks. Salongi viimistluses kasutatakse uut City Moss polstrivärvi, mis sobitub hästi mudeli ehtsa linnamaasturi iseloomuga.

 

Multimeediasüsteemil on spetsiaalne täiselektrilise sõiduki (BEV) navigeerimisfunktsioon, mis aitab juhil valida marsruuti ja laadimispunkte vastavalt auto aku laetuse tasemele ja allesjäänud sõiduulatusele.

 

bZ4X Touring jõuab Euroopas müügile 2026. aasta kevadel. Täpsemad andmed sõiduki kohta avaldatakse enne müügile saabumist.

 

 

*Kõik andmed on esialgsed ja võivad enne tüübikinnitust muutuda. **Toyota kindlustunne aku kvaliteedi suhtes kajastub garantiis, mille kohaselt säilitab aku vähemalt 70% oma algsest mahutavusest kuni 10 aasta vanuseni. Seda katab algne elektrisõiduki tootjagarantii kuni 8 aasta või 160 000 kilomeetri ulatuses ning lisaks Battery Care programm kuni 10 aasta või ühe miljoni kilomeetri ulatuses, eeldusel, et iga-aastane elektrisõiduki seisukorra kontroll on teostatud (kehtivad tingimused ja võivad erineda riigiti).

Tagasi
Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...

Meie küpsised, Sinu valikud

Kasutame küpsiseid, et pakkuda asjakohasemat sisu ning muuta veebilehe külastamine mugavamaks ja lihtsamaks.
Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

Halda küpsiseid Nõustun kõigiga
Mõned küpsised on selle veebilehe tööks hädavajalikud. Neid küpsiseid töödeldakse meie õigustatud huvi alusel, seega pole nende kohta vaja kasutaja nõusolekut.