Toyota toob turule üheksanda põlvkonna Hiluxi, millega astub legendaarne pikap-mudel uude, elektrifitseeritud ajastusse. Uue põlvkonna Hiluxi valikusse lisandub esmakordselt nullheitega täiselektriline versioon ning 2028. aastal ka vesinikkütuseelemendil töötav versioon. Uue Hiluxi müük algab 2026. aasta kevadel.
Mitme erineva tehnoloogia samaaegne arendamine võimaldab pakkuda täiesti uusi Hiluxi versioone, mis vastavad klientide mitmesugustele eelistustele. 48V hübriidi ja täiselektrilise valiku lisandumine võimaldab Hiluxil laiendada oma turuulatust, säilitades samal ajal Toyota tuntud kvaliteedi, vastupidavuse ja töökindluse, mis on teinud sellest maailma populaarseima pikapi.
Jõuline disain, parem juhitavus ja uuenenud ohutusfunktsioonid
Uue Hiluxi disaini iseloomustab jõuline esiosa koos kitsate esituledega, mida ühendab keskne dekoratiivliist TOYOTA kirjaga. Täiselektrilisel versioonil on aerodünaamika edendamiseks muudetud esivõre kujundust ning sõidukile on loodud spetsiaalsed valuveljed. Kõikidel versioonidel on nüüd lisatud ka uus tagumine astmelaud, lihtsustamaks ligipääsu sõidukisse.
Uue põlvkonna Hilux on vastavalt klientide eelistustele saadaval ainult Double Cab keretüübina. Salongis on tõstetud kogu viimistluse ja materjalide kvaliteeti, võttes eeskuju uuelt Toyota Land Cruiserilt. Keskpaneel on uue horisontaalse kujundusega ning sisaldab 12,3-tollist kohandatavat juhi näidikupaneeli ja kuni 12,3-tollist keskset multimeedia puuteekraani.
Nelikveo ja maastikusõidu režiimi juhtnupud on koondatud kesksele alale, et neid oleks lihtsam kasutada. Ühenduvuse tagamiseks on Hilux varustatud juhtmevaba seadmete laadija ning uute USB-pesadega ka tagaistmel. See on ühtlasi esimene Hilux, millel on elektriline roolivõimendi, muutes roolimise täpsemaks, manööverdamise kergemaks ja vähendades mõju roolile ebatasasel maastikul.
Hiluxi Toyota T-Mate’i täiustatud ohutus- ja juhiabisüsteemide pakett on märkimisväärselt laienenud. Uus mudel tuleb paljude uute ja uuendatud funktsioonidega, sealhulgas Toyota Safety Sense ohutussüsteemi laiendusega, milles sisaldub kiirenduse mahasurumine väikesel kiirusel (Low Speed Acceleration Suppression), proaktiivne sõiduabi (Proactive Driving Assist) ja hädaolukorras peatumise abisüsteem (Emergency Driving Stop System). Üle õhu tehtavad tarkvarauuendused võimaldavad funktsioone edaspidi mugavalt ja sujuvalt täiendada.
Uute lisade hulgas on muu hulgas pimenurga jälgimissüsteem (Blind Spot Monitor), ohutu väljumise abifunktsioon (Safe Exit Assist) ning juhi jälgimiskaamera (Driver Monitor Camera).
Legendaarne Hilux muutub täiselektriliseks
Hiluxi elektrifitseerimine on mudeli arengus oluline uuendus, mis on saavutatud ilma järeleandmisteta mudeli tuntud kvaliteedis, vastupidavuses ja töökindluses. Mudel on eriti atraktiivne ettevõtetele, kes otsivad nullheitega, praktilist, vastupidavat ja kvaliteetset maasturit.
Uuenduste käigus on säilinud Hiluxile omane raamkonstruktsioon ning arendusi on tehtud maastikuvõimekust silmas pidades, sealhulgas on akut kaitstud võimalike kahjustuste, nt veekahjustuste eest. Veekogude läbimisel on maksimaalne sügavus sama, mis senisel sisepõlemismootoriga Hiluxil.
Elektriline Hilux on varustatud Multi-Terrain Select süsteemiga, mis kohandab auto sõiduomadusi vastavalt erinevatele maastikutingimustele, kasutades piduri- ja pöördemomendi juhtimist. Selle tulemus on võrreldav L4 maastikusõidurežiimiga 48V hübriidil.
Jõuülekanne koosneb 59,2 kWh liitiumioonakust ning esi- ja tagateljel paiknevatest elektrilistest veotelgedest, mis tagavad püsiva nelikveo. Pöördemoment esisillal on 205 Nm ja tagasillal 268,6 Nm. Esialgsed, homologeerimisele eelnevad andmed näitavad kandevõimeks ligikaudu 715 kg, haagise veovõimeks 1 600 kg ning WLTP standardi järgi on sõiduulatus ligi 240 km.
Hilux Hybrid 48V: elektrifitseeritud, mitmekülgne ja võimekas
2025. aastal tutvustati Hiluxi mudelivalikus 48V hübriidjõuallikat, millest saab eeldatavasti uue põlvkonna saabudes Euroopa turu peamine versioon.
Süsteem koosneb 48V liitiumioonakust, elektrilisest mootorgeneraatorist ja alalisvoolu muundurist, kusjuures aku on paigutatud nutikalt tagumiste istmete alla, et säästa ruumi salongis. Toyota pikaajalisele hübriiditehnoloogia kogemusele tuginedes toetab see 2,8-liitrist mootorit, tagades sujuva ja vaikse sõidukogemuse nii maanteel kui ka maastikul. Uuendatud sõiduomadused on eriti tuntavad just startimisel ja kiirendusel.
Säilinud on ka suurepärane kandevõime: Hilux suudab vedada kuni ühetonnist koormat ning haagise veovõime on kuni 3 500 kg.
Hübriidsüsteemi komponendid on integreeritud vastavalt maastikuauto eripäradele, võttes arvesse ka karmimaid sõidutingimusi. Mootorgeneraator on paigutatud kõrgemale, et säilitada Hiluxi 700 mm veekogude läbimise võime. Maastikusõiduomadusi parandab veelgi Multi-Terrain Select süsteem, mida juht saab aktiveerida auto sõiduomaduste kohandamiseks vastavalt teeoludele. Raskemates oludes aitab auto paigutust paremini jälgida maastikumonitor (Multi-Terrain Monitor). Parkimist ja täpseid manöövreid toetab panoraamvaatemonitor (Panoramic View Monitor).
Tulekul: vesinikkütuseelemendiga Hilux
Lähiaastatel on Hiluxilt oodata veel olulisi uudiseid – 2028. aastal jõuab turule Toyota Hilux vesinikkütuseelemendiga versioon. Vesinikul töötav Hilux on järgmine näide Toyota pühendumusest vesiniku kui puhta energiaallika potentsiaali kasutamisele, aidates kaasa vesiniku laiemale kasutuselevõtule Euroopas.
