Toyota iQ ja Avensis hinnati Euro NCAP ohutustestis viie tärni vääriliseks

• Euro NCAP võttis kasutusele uue hindamissüsteemi.
• Uus Avensis saavutas 81% kaalutud maksimumskoorist.
• iQ saavutas 79% kaalutud maksimumskoorist.

Euro NCAP võttis 18. veebruaril kasutusele uue hindamissüsteemi, mille eesmärgiks on muuta testitava sõiduki üldisele ohutustasemele antav hinnang täpsemaks. Kolm kokkupõrketesti auhinda on asendatud üheainsaga, mis keskendub sõiduki üldisele suutlikkusele reisijaid kaitsta.

 

Toyota mudelid on läbi ajaloo Euro NCAP testides hästi esinenud ja pälvinud alati korraliku punktisumma, kus erinevad ohutuse aspektid on olnud hästi tasakaalus. Seda traditsiooni jätkavad ka uus Avensis ja iQ, mis said uute reeglite alusel korraldatud 2009. aasta Euro NCAP testis viis tärni.

 

Euro NCAP hindamissüsteemis kasutatakse uut kaalutud üldskoori, mis moodustub järgmistest skooridest: täiskasvanud reisijate ohutus (50%), laste ohutus (20%), jalakäijate ohutus (20%) ja juhi abisüsteemide olemasolu (10%). Viietärnilise hinnangu saavutamiseks tuleb saada vähemalt 70% maksimumskoorist.

 

Esimest korda mõjutab Euro NCAP skoori ka see, kas sõiduki varustusse kuulub juhi abisüsteeme, nagu sõiduki stabiilsuskontroll (VSC) ja reguleeritav kiirushoidik. Et juhi abisüsteem loetaks varustuses olevaks, peab see kuuluma vähemalt 85% Euroopa Liidu 27 liikmesriigis müüdavate 2009. aasta mudelite standardvarustusse.

 

Uus Avensis, mis saavutas maksimumskoorist 81%, pakub juhile tervet hulka Toyota uusi kõrgetasemelisi aktiivse ja passiivse ohutuse tehnoloogiaid, nagu avariiennetussüsteem, kohanduv kiirushoidik, sõidureas püsimise abisüsteem ja sõidureast väljumise hoiatussüsteem.

 

Vaatamata erakordselt kompaktsetele ja linna väga hästi sobivatele mõõtmetele, ei tee iQ aktiivse ja passiivse ohutuse arvelt mingeid kompromisse – seda kinnitab ka tulemus, 79% maksimumskoorist. Iga iQ standardvarustusse kuulub üheksa turvapatja (sealhulgas on esimest korda maailmas kasutatud tagaakende kardinpatju), blokeerumisvastased pidurid (ABS), elektrooniline pidurdusjõu jaotussüsteem (EBD), sõiduki stabiilsuskontroll (VSC) ja veojõukontroll.

Tagasi
Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.