Strasbourgis käivitatakse pistikühendusega hübriidsõidukite näidisprojekt

Strasbourgis käivitatakse pistikühendusega hübriidsõidukite näidisprojekt
Kõnealune algatus on osa Toyota üleilmsest projektist, millega võetakse Jaapanis, USAs, Kanadas ja Austraalias kasutusele kokku 600 pistikühendusega Priuse hübriidsõidukit. Toyota põhieesmärgiks on jätkata PHV-de tehnoloogia ja tõhususe uurimist. 2007. aasta sügisel algasid EDFi ja Toyota partnerlusprogrammi raames Prantsusmaa maanteedel pistikühendusega hübriidsõidukite esimesed katsetused. Aastal 2008 laienes programm ka Suurbritanniasse.
EDFi eesmärgiks on hinnata laadimise infrastruktuuri erinevaid lahendusi. Näidiskasutus annab meile tagasisidet, kuidas tarbijad kõnealusesse uude transpordivahendisse suhtuvad, ning aitab paremini ette valmistada sarnaste sõidukite laiemat kasutuselevõttu tulevikus.

EDF seab tütarettevõtte Electricité de Strasbourg (ES) abiga ning kõigi tehniliste ja finantspartneritega tegevust koordineerides lõppkasutajate kodudesse, partnerettevõtete parklatesse, avalikesse parklatesse ja avalikele teedele üles rohkem kui 150 laadimispunkti. Mõned sõidukid kasutavad EDFi poolt välja töötatud uuenduslikku laadimissüsteemi, mis suudab pistiku ja sõiduki vahelist sidet juhtida, tagades ühtlasi laadimise ohutuse. Eesmärgiks on hõlbustada sõiduki tuvastamist ja tarbitud elektrienergia eest arve koostamist. Saksamaa energiaettevõte EnBW (Energie Baden-Württemberg AG, EDFi grupp) plaanib käivitada sarnase programmi ka Saksamaal Baden-Württembergis. Seal on kavas võtta näidiskasutusse kümme PHV-d ja luua spetsiaalne laadimise infrastruktuur.

Strasbourgi linn ja linnakogukond liisivad näidisprojekti ühe osapoolena viis PHV-d. Ühtlasi tagavad nad, et avalike teede äärde ja teistesse avalikesse kohtadesse paigaldatakse laadimispunktid. Samuti toetavad nad kohalikku autode jagamise ehk ühiskasutamise süsteemi propageerimisega tegelevat ettevõtet kolme PHV liisimisel. Ülejäänud sõidukid liisitakse mitmesugustele avalikele asutustele ja erafirmadele.

ADEME jaoks on see projekt osa uuringutulemuste rakendamise programmist, mille eesmärk on katsetada kasvuhoonegaaside vähendamisele suunatud tulevikutehnoloogiaid. Autotööstuse ees seisavad tõsised ülesanded, mis nõuavad tavalistele sisepõlemismootoritele alternatiivide leidmist. See programm on üks üheteistkümnest projektist, mille nn demonstratsioonifond valis välja 2008. aastal ADEME algatatud keskkonnasõbralike sõidukite propageerimiseks algatatud kampaania raames. Reaalses elus tehtav eksperiment võimaldab kontrollida tehnoloogia praktilisust ja lisaks ka näha, kuidas igapäevakasutajad uued lahendused omaks võtavad. Samuti aitab see paremini tulevikuks valmistuda.

Pistikühendusega hübriidsõiduk kasutab Toyota täishübriidtehnoloogiat ja boonusena saab sõiduki akut laadida harilikust seinapistikupesast. Toyota PHV pakub parimat mõlemast maailmast: lühikesi vahemaid läbib see elektrisõidukina, töötades täiesti vaikselt ja CO2-vabalt. Pikemate vahemaade puhul töötab PHV tavalise hübriidsõidukina, mis pakub Toyota täishübriidtehnoloogia kõiki eeliseid, nagu väikesed heitkogused, väike kütusekulu ja suurepärased sõiduomadused. Toyota hinnangul pakub PHV võrreldes kõigi teiste praeguste seeriatootmises olevate sõidukitega enneolematult väikest kütusekulu ja seega ka rekordiliselt väikeseid heitkoguseid. Uus pistikühendusega Prius Plug-in Hybrid, mis põhineb kolmanda põlvkonna Priusel ja on varustatud liitiumioonakuga, tekitab uue Euroopa sõidutsükli (NEDC) järgi mõõdetuna ainult 59 g süsinikdioksiidi kilomeetri kohta(1).

„Pistikühendusega hübriidsõidukid on tuleviku jätkusuutliku transpordisüsteemi võti,” lausus Toyota Motor Corporationi (TMC) täitevasepresident Takeshi Uchiyamada tänasel pressikonverentsil. „Toyota täishübriidsel ajamil põhinev PHV on praegu kõige praktilisem viis suurendada elektritranspordi osakaalu eratarbijate seas. Nüüd on vaja kindlaks teha, kuidas turg uue tehnoloogia vastu võtab. Meil on väga hea meel kuulutada siin Strasbourgis selleks otstarbeks mõeldud üleeuroopaline piiratud liisinguprogramm alanuks. Programmi raames antakse 18 Euroopa riigis valitud avalike asutuste ja eratarbijate käsutusse 200 uut sõidukit.”

EDFi juhatuse esimees ja tegevjuht Henri Proglio selgitas: „Kavatseme kasutada EDFi uuenduslikke lahendusi elektrisõidukite propageerimiseks ning säästvama ja vähem saastava transpordisüsteemi arendamiseks. EDFi jaoks on Toyota, Strasbourgi linna, ADEME ja teiste partnerite ning lõppkasutajatega ühistöös käivitatav näidisprojekt mitmes mõttes esmakordne. EDFil on hea meel osaleda suurepärases tööstuslikus eksperimendis, millesse annavad oma panuse nii autotootja, energiaettevõtte kui ka avalikud asutused.”

Strasbourgi linnapea ja linnakogukonna asepresident Roland Ries, kes vastutab ühtlasi transpordi eest, lausus: „Võin linna ja linnakogukonna nimel kinnitada, et meil on tõeliselt hea meel võõrustada järgneva kolme aasta jooksul toimuvat ainulaadset eksperimenti. Pistikühendusega hübriidsõidukite projekt, mida sponsivad Toyota ja EDF kahasse, näitab, kui oluline on tänapäeval kombineerida tehnoloogilisi läbimurdeid säästva arengu tagamisele suunatud innovaatiliste algatustega. See ei ole Strasbourgi jaoks esimene kord. Tänu atraktiivsele moodsale trammisüsteemile ja enam kui 20 aastat tagasi kasutusele võetud jalgrattasõbralikule strateegiale on linn omandanud teerajaja maine. Meie soov on, et Strasbourg liiguks ka edaspidi samas suunas ning võtaks osa teisteski sarnastest säästva transpordi arendamisele suunatud algatustest. Strasbourgi ülesandeks on hoida erilist positsiooni, mille oleme saavutanud selles valdkonnas nii Prantsusmaal kui ka kogu Euroopas.”
Tagasi
Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.