Toyota Hilux

Toyota Hilux
Legendaarne Toyota Hilux tõestab end kõige töökindlama, kiirema ja ökonoomsema transpordivahendina Antarktika ekspeditsioonis.
  • Neli Hiluxisõitsid rohkem kui 4600 km läbi Antarktika tingimustes, kus temperatuur langes lausa –56 °C-ni ja kõrgus merepinnast oli 3400 m.
  • Väiksem kütusekulu ja suurem keskmine kiirus kui mis tahes teisel Antarktikas sõitmiseks mõeldud sõidukil.
  • Kohandatud Islandi neljarattaveoliste autode ümberehitamisele spetsialiseerunud ettevõtte Arctic Trucks poolt, et tulla toime ka kõige ekstreemsemate maastike ja oludega.
  • 3,0-liitrine D-4D diiselmootor, mida ekspeditsiooni jaoks ei muudetud, näitas Hiluxi legendaarset kvaliteeti, vastupidavust ja töökindlust.

 

Pidurdamatu Toyota Hilux on juba tuntud kui sõiduk, mis on võimeline ületama ka kõige ekstreemsemad väljakutsed, alates põhjapoolusele sõitmisest kuni Islandi vulkaani Eyjafjallajökull vallutamiseni. Äsja lõpetas Hilux edukalt veel ühe tavatu rännaku: lõunapoolusele jõudmiseks sõideti läbi kogu Antarktika, mis on kõige külmem ja karmim piirkond maailmas.

 

Ajavahemikus 10. novembrist kuni 5. detsembrini 2010 osalesid neli Hiluxi 4600 km pikkusel ekspeditsioonil, toimetades India Riikliku Antarktika ja Ookeani Uurimiskeskuse (NCAOR) ekspeditsiooniliikmed Novo Airi baasist lõunapooluseni ja turvaliselt tagasi. Ekspeditsiooni eesmärgiks oli uurida lume keemilist koostist, liustikke ja jää alla peitunud aluskivimeid.

 

Kõnealused neli Hiluxi valmisid Toyota South Africa Motorsi (TSAM) tehases, mis on peamine tarnija Euroopa turule. Kuu aega kestvaks ekspeditsiooniks valmistas sõidukid ette Toyota neljarattaveoliste autode ümberehitamisele spetsialiseerunud Islandi ettevõte Arctic Trucks. Arctic Trucksi jaoks on Hilux olnud juba pikemat aega esimene valik samaväärsete sõidukite hulgas, seda tänu tema 40 aasta pikkusele tõestatud kvaliteedile, vastupidavusele ja töökindlusele ka kõige ekstreemsemates sõidutingimustes.

 

Enneolematuks ekspeditsiooniks ekstreemsetes ilmastikuoludes, kus õhutemperatuur on keskmiselt alla –40 oC ja võib langeda kuni –56 oC-ni, kõrgus merepinnast on üle 3400 m ning toime tuleb tulla ka kõige karmimate sõidutingimustega, mida on võimalik endale ette kujutada, valis NCAOR oma sõiduvahendiks Hiluxi, kuna selles on ühendatud mitmed erilised omadused, mis on hädavajalikud sellel maailma kõige karmimal mandril ellujäämiseks.

 

Kõigepealt, arvestades ekstreemsete tingimustega, on Hilux näidanud väga madalat võrreldavat kütusekulu – 50 l / 100 km. Isegi väheefektiivsema Jet 1A kütuse kasutamisel tingimustes, kus mootor töötab 24 tundi päevas ja 7 päeva nädalas ning lisaküttesüsteem on kogu aeg sisse lülitatud, on see näitaja 5–8 korda madalam kui võrreldavatel sõidukitel. See vähendab oluliselt nii transporditava kütuse kogust kui ka kulutusi kütusele (Antarktikas võib üks barrel kerget kütteõli maksta kuni 10 000 dollarit). Sellise kütuseökonoomsusega võis ekspeditsiooni planeerida ainult ühe tankimispunktiga, mis oli rajatud umbes 1500 km kaugusele matka alguspunktist Maitri Antarctica jaamast.

 

Teiseks on Hiluxil erakordselt hea kandevõime. Temas on ühendatud väike tühimass – vaid 2,2 tonni – ning 1,5-tonnine kandevõime ja 3-tonnine pukseerimisvõime. Need on olulised omadused ekspeditsiooniseadmete, varuosade ja osalejate vedamiseks ning arvestada tuleb ka 1280 liitri kütusega iga sõiduki kohta.

 

Kolmandaks hoidis see ekspeditsioon suuremat keskmist kiirust kui üksi võrreldav ekspeditsioon oli enne saavutanud.

 

Kuigi enne Antarktika erakordselt karmide tingimuste vallutamist oli kõiki nelja autot vaja teatud määral kohandada, on asjaolu, et ekspeditsiooni jaoks ei olnud tarvis selle 3,0-liitrist D-4D diiselmootorit üldse muuta, tunnustus Hiluxi legendaarsele kvaliteedile, vastupidavusele ja töökindlusele.

 

Arctic Trucks tegi järgmised vajalikud muudatused: kraana lisamine raskete seadmete ja kütuse tõstmiseks; võimalus kasutada täiendavate määrdeainetega Jet 1A kütust ekstreemse külmaga toimetulekuks; muudatused esi- ja tagavedrustuses ja jõuülekandes; lisaküttesüsteemi, liustikulõhede kaitse ja ülisuure läbimõõduga rehvide paigaldamine, mille rõhk on alla 20 PSI (tavaliste Hiluxi rehvide rõhk on 29 PSI).

 

Hilux, mida on müüdud rohkem kui 160 riigis ja mis on üleilmne liider pisiveokite segmendis, näitas selles viimases kurnavas katsumuses suurepäraseid tööomadusi. NCAORi ekspeditsioon sai võimalikuks tänu sõiduki ainulaadsele kütuseökonoomsuse, kiiruse, kandevõime ja töökindluse kombinatsioonile ning sellega purustas Hilux ekstreemse kestvussõidu senised piirid.

Tagasi
Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.