MIDAGI UUT KIRGLIKULE JUHILE

MIDAGI UUT KIRGLIKULE JUHILE
2011. aasta Tokyo autonäitusel toimub Toyota GT 86 maailma esmaesitlus.
  • Sportauto, mis pakub juhile meelierutavaid sõiduelamusi ja tuletab meelde, et sõit on puhas nauding.
  • Maailma kompaktseim neljaistmeline sportauto, millel on ülimadal raskuskese ning optimaalne võimsuse ja kaalu suhe.
  • Toyota on pöördunud tagasi oma sportlike juurte juurde, valmistades maailma ainukese esiasetusega boksermootori ja tagarattaveoga sportauto.
  • Jõuallikaks on Subaru 2,0-liitrine horisontaalselt asetsevate silindritega bensiinimootor, mille juures on kasutatud Toyota võimsust ja pöördemomenti suurendavat D-4S-i tehnoloogiat.
  • 200 hj võimsus ja 205 Nm pöördemoment tagavad suurepärase kiirenduse.
  • Neofunktsionalismist lähtuv disain ühendab ülihead aerodünaamilised omadused Toyota kunagiste sportautode väljakutsuva stiiliga.
  • Suurepäraseid sõiduomadusi pakkunud mudeli Corolla Levin AE 86 ja Toyota GT-mudelite mälestuseks kannab see mudel igal pool Euroopas nime GT 86.
  • GT 86 tuleb müügile Eestis 2012. aasta suvel.

 

Toyota kauaoodatud kompaktne 2 + 2 istmega sportauto GT 86 tuuakse käesoleva aasta 30. novembril Tokyo autonäitusel esimest korda avalikkuse ette. GT 86, mis on puhtalt juhile suunatud sõiduk, jõuab kogu Euroopas müügile 2012. aasta suvel. GT 86 esindab kõiki klassikalisele sportautole iseloomulikke jooni. Tänu tundlikule ja täpsele roolile ning mootorile, mis reageerivad igale näpuliigutusele ja pedaalivajutusele, pakub uus mudel juhtidele, kes istuvad autorooli pigem sõidurõõmust kui vajadusest, tõeliselt nauditavaid sõiduelamusi.

GT 86 madal, äärmiselt aerodünaamiline kere, mis toetub täiesti uuele alusraamile, on liibuvana üle sõiduki tõmmatud. Mudeliga GT 86, mille massiivne ja võimas mootor annab sõidukile suurepärase sooritusvõime, on Toyota pöördunud uuesti oma sportlike juurte juurde. GT 86 on maailmas praegu ainus kompaktne tagarattaveoga sportauto, millel on esiasetusega vabalthingav horisontaalselt asetsevate silindritega bokser-tüüpi bensiinimootor.

Ainulaadse jõuallika ja maailma kompaktseima neljaistmelise kere kombinatsioon annab tulemuseks sõiduki, mis on kerge, väikse inertsi ja madala raskuskeskmega ning parima võimaliku võimsuse ja kaalu suhtega. Need tehnilised lahendused muudavad GT 86 kiireks, tundlikuks, nauditavaks ja dünaamiliseks sportautoks, mis kuuletub pigem juhile kui elektroonilistele abisüsteemidele, pakkudes tõeliselt head sõidumõnu.

Ülimalt nauditav sportauto

Uus GT 86, mille pikkus on 4240 mm, kõrgus kõigest 1285 mm ja teljevahe 2570 mm, on maailma kompaktseim neljaistmeline sportauto.
Nii mootor kui ka juhiasend on paigutatud nii madalale ja taha kui võimalik, mistõttu on GT 86-l peaaegu täiuslik 53 : 47 suhtega kaalujaotus. Esiasetusega boksermootor, millel on neli horisontaalselt asetsevat silindrit, ning madalaim juhiasend Toyota seeriaautode hulgas on viinud GT 86 raskuskeskme ülimadalale – see on maast ainult 460 mm kõrgusel.

Minimaalne kaal, superauto klassist väike inerts ja ülimadal raskuskese ning eesmine MacPhersoni keerdvedrustus, topeltõõtsharkidega tagavedrustus ja suured võimsad ventileeritud ketaspidurid nii eesmistel kui ka tagumistel 17-tollistel velgedel annavad Toyota uuele sportautole tippklassi sõiduomadused: silmatorkavalt hea juhitavuse, kiiruse, dünaamilisuse ja teelpüsivuse.

Maailma esimene horisontaalselt paigutatud silindritega D-4S-i mootor

GT 86 2,0-liitrine vabalthingav bensiinimootor on Subaru ja Toyota ühise arendustöö tulemus, mis peegeldab mõlema ettevõtte oskusteavet ja ühist kirge sportautode vastu. Subaru äsja välja töötatud, horisontaalse silindriasetusega neljasilindrilisele 1998 cm3 boksermootorile on Toyota lisanud oma D-4S-i tehnoloogia. D-4S, mille puhul kasutatakse igas silindris nii tavapritset kui ka otsepritset ning suurt surveastet (12,5 : 1), tagab suurepärase võimsuse ja pöördemomendi väga laias pöörete arvu vahemikus, tegemata seejuures ökonoomsuse või keskkonnasäästlikkuse arvelt järeleandmisi.

Huvitava kokkusattumusena viitavad nii silindri läbimõõt (86 mm) kui ka kolvikäik (86 mm) mudeli nimele. Uus mootor arendab pööretel 7000 p/min võimsust 200 hj ja pööretel 6600 p/min pöördemomenti 205 Nm, mis tagavad GT 86-le suurepärased sõiduomadused ja kiiruse.

Neljasilindrilise boksermootori juurde saab valida nii kuuekäigulise käsikäigukasti kui ka kuuekäigulise automaatkäigukasti. Käsikäigukast võimaldab tänu tundlikule lühikese käiguga käigukangile kiiret ja täpset käiguvahetust, automaatkäigukasti saab aga juhtida mugavate roolile paigutatud käiguvahetusnuppudega.

Võimsus suunatakse tagaratastele läbi piiratud libisemisega diferentsiaali, mis tagab igasugustes oludes optimaalse haarduvuse ja veojõu. GT 86 ABS-pidurid ja väljalülitatavad VSC-ohutussüsteemid on häälestatud viisil, mis pakub küll dünaamilist stabiilsust, kuid laseb sõita sõiduki võimete piiril, tänu millele saab juht elektrooniliste abivahendite sekkumiseta puhta sõidukogemuse osaliseks.

Väljakutsuv disain – legendaarne stiil ja funktsionaalne ilu

GT 86 disain lähtub neofunktsionalismi põhimõttest, ühendades maksimaalselt kompaktsetest mõõtmetest tulenevad tehnilised iseärasused, madala raskuskeskme ja suurepärase vormel 1 tehnoloogiast inspireeritud aerodünaamika väljakutsuva voogava stiiliga, mis teeb kummarduse Toyota paljudele varasematele sportautodele.

Julge ja lihtne, kuid ometi teada-tuntud stiil tugineb Toyota uue disainikeele kahele tugisambale, milleks on „Under Priority” esiosa kujundus, kus annab tooni erakordselt suur mootorivõre, mis suunab tähelepanu sõiduki alaosale ning annab sellele eripärase enesekindla ilme, ning „Keen Look”, mis esindab selget, intelligentset ja väljendusrikast stiili.

Peale uue disainikeele on alumisel mootorivõrel kasutatud skorpioni motiivi, mis annab GT 86-le veelgi agressiivsema ja sportlikuma välimuse. Stiilsena mõjuvad ka spetsiaalsed 17-tollised valuveljed, tagaspoiler, topeltsummuti ja kolvikujuline „86” logo, mis toonitab sõiduki ainulaadset esiasetusega boksermootori ja tagarattaveo kombinatsiooni.

Salong on puhtalt juhile orienteeritud ning pakub täiesti uudset sportautoga sõitmise kogemust. Kõigile detailidele on pööratud hoolikat tähelepanu; iga nupp ja element, millega juht kokku puutub, on ülimalt ergonoomiline ja funktsionaalne.
Istmete seljatoed ja padjad pakuvad tõhusat tuge nii eest, tagant kui ka külgedelt – ja seda isegi jõulise kiirenduse korral. Mugavuse kõrval on esiistme projekteerimisel pööratud tähelepanu ka sellele, et küünarnukk ei hakkaks käiguvahetust segama.

Kitsenahast kattega rooli läbimõõt on kõigest 365 mm – ühelgi Toyotal ei ole varem nii väikest rooli olnud. Et rool pakuks igasugustes sõiduoludes maksimaalset juhitavust ja haaret, on selle väljatöötamisel kasutatud proovisõitjatelt saadud põhjalikku tagasisidet.

Kolme näidikuga näidikupaneelil annab tooni suur tahhomeeter. Paneeli kujundamisel on pööratud tähelepanu nii paigutusele, märkidele kui ka kirjatüübile, mis tagavad isegi sportliku sõidu korral suurepärase nähtavuse ja loetavuse. Juhi kokpitis torkavad silma ka süsihall viimistlus, jõuline must lagi, istmekatete punased õmblused, lennuki stiilis käigukang ja kerged alumiiniumist pedaalid.

50 aastat esipaigutusega mootori ja tagarattaveoga sportautosid

Kuigi GT 86 on turule tulles maailma ainus esipaigutusega, horisontaalselt asetatud silindritega mootori ja tagarattaveoga sõiduk, ei ole ta siiski esimene omataoline. See au kuulub Toyota kahesilindrilise boksermootoriga mudelile Sports 800, mida ettevõte hakkas arendama 1962. aastal. Sellest ajast alates on Toyota loonud hulgaliselt meelierutavaid, juhile suunatud, esiasetusega mootori ja tagarattaveoga sportautosid, mis on osutunud rahva seas väga menukaks ning võidusõiduradadel üliedukaks. Toyota kui üleilmselt tunnustatud sportautode tootja mainele aitas aluse panna 2,0-liitrise R6 mootoriga kaunis kupee 2000 GT, mida esitleti esimest korda 1965. aasta Tokyo autonäitusel.

Ka 1971. aastal turule toodud esimestel Celicatel oli tagarattavedu ning need pälvisid oma erksuse ja kiiruse eest juhtide kiitva hinnangu. Kõigil neljal Supra põlvkonnal olid R6 mootorid ja tagarattavedu. 1984. aastal avalikkuse ette toodud MR2 nimetasid paljud igati teenitult üheks kõigi aegade kõige parema juhitavusega sportautoks. Toyota GT 86 loomisel on aga ammutatud inspiratsiooni põhiliselt legendaarsest mudelist Corolla Levin AE 86, mis pakkus juhile meelierutavat sõidunaudingut.

Corolla Levin AE 86 esiasetusega mootor, tagarattavedu, kompaktsed mõõtmed, kerge kaal, laitmatu tasakaal ning suurepärane võimsuse ja kaalu suhe tegid sellest aastatel 1983–1987, mil mudelit toodeti, nii ralli- kui ka ringradadel asendamatu valiku.

GT 86 kehastab täiuslikult viimase Corolla Levin AE 86 meelierutavat vaimu. Et mudelil on palju juhi soovidele kohandatavaid osi, on see mõeldud taskukohaseks sportautoks, mis areneb koos omanikuga.

Tagasi
Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.