Lennukikütusel töötav Toyota Hilux vallutas Antarktika

Lennukikütusel töötav Toyota Hilux vallutas Antarktika

• Pikim ekspeditsioon polaaruuringute ajaloos – enam kui 70 000 km nelja kuuga.

• Kolm Hiluxi sõidukit püstitasid maailmarekordi – igaüks läbis 9500 km.

• Hiluxid valmistas kõige ekstreemsemateks maastikeks ja oludeks ette nelikveoliste autode ümberehitamisele spetsialiseerunud Islandi ettevõte Arctic Trucks.

• 3,0-liitrine D-4D diiselmootor ja käigukast, mida ekspeditsiooni jaoks ei muudetud, näitasid Hiluxi legendaarset kvaliteeti, vastupidavust ja töökindlust.

Kõrgelt hinnatud Toyota Hilux, mis on tuntud oma võime poolest äärmuslike katsumustega toime tulla, avas polaaruuringute ajaloos uue peatüki, läbides maailma ühes kõige külmemas ja ebasõbralikumas keskkonnas üle 70 000 km.

Organisatsiooni Extreme World Races korraldatud Antarktika programmi käigus ületati see kontinent koguni kahel korral. Kolm Hiluxi sõidukit, sealhulgas kaks 6 × 6 versiooni, püstitasid uue maailmarekordi: kõik nad läbisid 9500 km. Ajaloo pikima Antarktika reisi pikkuseks kujunes seega peaaegu 30 000 km.

Alates 2011. aasta novembrist kuni 2012. aasta veebruarini tegeles kümmet Toyota Hiluxi sõidukit kasutanud meeskond kütusehoidla rajamise, ilmajaama püstitamise ning teadusekspeditsioonide ja suusavõistluse toetamisega.

Et Antarktika ainulaadses äärmuslikus keskkonnas, kus temperatuur võib langeda –50 °C-ni, kõrgustevahe ulatub 3400 meetrini ja sõidutingimused on kujuteldamatult rasked, edukalt hakkama saada, valmistas nelikveoliste autode ümberehitamisele spetsialiseerunud Islandi ettevõte Arctic Trucks Hiluxid reisiks ette. Nii näiteks paigaldati sõidukitele raske varustuse tõstmiseks kraana, võeti kasutusele äärmuslikku pakast taluv lennukikütus (Jet A-1), paigaldati 280-liitrine kütusepaak (6 × 6 versioonidele koguni 800-liitrine), ehitati ümber vedrustus ja veermik, lisati aeglustile üliaeglased käigud ning paigaldati ülisuured rehvid, mille siserõhk oli kõigest 2–3 psi (tavaliste Hiluxi rehvide siserõhk on 29 psi) ning mille välispind oli ligi 17 korda tavarehvide omast suurem.

3,0-liitrine D-4D diiselmootor ja käigukast, mida ekspeditsiooni jaoks üldse ei muudetud, annavad tunnistust Hiluxi legendaarsest kvaliteedist, vastupidavusest ja töökindlusest.

Hiluxid läbisid ühtekokku 70 000 km ning tulid rasketes oludes erakordselt hästi, ilma tehniliste vigadeta toime.

 

Hilux, mida müüakse enam kui 135 riigis ja mis on pisiveokide klassis maailmas liider, suutis oma ülihea vastupidavusega taas kord üllatada ja lati uuele kõrgusele asetada.

Tagasi
Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.