MIDAGI UUT KIRGLIKULE JUHILE – Toyota GT 86 on peagi kohal

• Sportauto, mis pakub juhile meelierutavaid sõiduelamusi ja tuletab meelde, et sõit on puhas nauding.
• Maailma kompaktseim neljaistmeline sportauto, millel on ülimadal raskuskese ning optimaalne võimsuse ja kaalu suhe.
• Toyota on pöördunud tagasi oma sportlike juurte juurde, valmistades maailma ainukese esiasetusega boksermootori ja tagarattaveoga sportauto.
• Suurepäraseid sõiduomadusi pakkunud mudeli Corolla Levin AE 86 ja Toyota GT-mudelite mälestuseks kannab see mudel igal pool Euroopas nime GT 86.

Palavalt oodatud Toyota kompaktne 2 + 2 istmetega sportauto GT 86 jõudis esmakordselt maailmas avalikkuse ette möödunud aasta lõpus Tokyo autonäitusel. GT 86 on puhtalt juhile orienteeritud sõiduk. GT 86 esindab kõiki klassikalisele sportautole iseloomulikke jooni. Tänu tundlikule ja täpsele roolile ning mootorile, mis reageerivad igale näpuliigutusele ja pedaalivajutusele, pakub uus mudel juhtidele, kes istuvad autorooli pigem kirest kui vajadusest, tõeliselt nauditavaid sõiduelamusi.

GT 86 madal, äärmiselt aerodünaamiline kere, mis toetub täiesti uuele alusvankrile, on liibuvana üle sõiduki tõmmatud. Mudeliga GT 86, mille massiivne ja võimas mootor annab sõidukile suurepärase sooritusvõime, on Toyota pöördunud uuesti oma sportlike juurte juurde. GT 86 on maailmas praegu ainus kompaktne tagarattaveoga sportauto, millel on esiasetusega vabalthingav horisontaalselt asetsevate silindritega bokser-tüüpi bensiinimootor.

Ainulaadse jõuallika ja maailma kompaktseima neljaistmelise kere kombinatsioon annab tulemuseks sõiduki, mis on kerge, väikse inertsi ja madala raskuskeskmega ning parima võimaliku võimsuse ja kaalu suhtega.

Nii mootor kui ka juhiasend on paigutatud nii madalale ja taha kui võimalik, mistõttu on GT 86-l peaaegu täiuslik 53 : 47 suhtega kaalujaotus. Esiasetusega boksermootor, millel on neli horisontaalselt asetsevat silindrit, ning madalaim juhiasend Toyota seeriaautode hulgas on viinud GT 86 raskuskeskme ülimadalale – see on maast ainult 460 mm kõrgusel.

GT 86 jõuallikaks on 2,0-liitrine vabalthingav horisontaalse paigutusega neljasilindriline boksermootor, mille tööd juhib tipptehnoloogial põhinev Toyota D-4S toitesüsteem.
Huvitava kokkusattumusena viitavad nii silindri läbimõõt (86 mm) kui ka kolvikäik (86 mm) mudeli nimele. Uus mootor arendab pööretel 7000 p/min võimsust 200 hj ja pööretel 6600 p/min pöördemomenti 205 Nm, mis tagavad GT 86-le suurepärased sõiduomadused ja kiiruse.

Neljasilindrilise boksermootori juurde saab valida nii kuuekäigulise käsikäigukasti kui ka kuuekäigulise automaatkäigukasti.
Võimsus suunatakse tagaratastele läbi piiratud libisemisega diferentsiaali, mis tagab igasugustes oludes optimaalse haarduvuse ja veojõu. GT 86 ABS-pidurid ja väljalülitatavad VSC-ohutussüsteemid on häälestatud viisil, mis pakub küll dünaamilist stabiilsust, kuid laseb sõita sõiduki võimete piiril, tänu millele saab juht elektrooniliste abivahendite sekkumiseta puhta sõidukogemuse osaliseks.

Salong on puhtalt juhile orienteeritud ning pakub täiesti uudset sportautoga sõitmise kogemust. Kõigile detailidele on pööratud hoolikat tähelepanu; iga nupp ja element, millega juht kokku puutub, on ülimalt ergonoomiline ja funktsionaalne, mis tekitab juhis tunde, nagu GT 86 salong oleks sobitatud just tema kehaga.
Istmete seljatoed ja padjad pakuvad tõhusat tuge nii eest, tagant kui ka külgedelt – ja seda isegi jõulise kiirenduse korral. Mugavuse kõrval on esiistme projekteerimisel pööratud tähelepanu ka sellele, et küünarnukk ei hakkaks käiguvahetust segama.

Toyota GT 86 jõuab müügile käesoleva aasta juulis. Hinnad algavad 29 990 eurost, kusjuures sõiduki standardvarustusse kuuluvad Toyota Touch, kahetsooniline automaatne kliimaseade, võtmeta sisenemis- ja käivitussüsteem, ksenoonesituled ja 17-tollised valuveljed.

Tehnilised andmed

  • Mootor: 1998 cc 16 klappi DOHC otse+kaudse sissepritsega neljasilindriline boksermootor
  • Silindri läbimõõt ja kolvikäik: 86 x 86 mm
  • Võimsus: 200 hj / 7000 p/min
  • Pöördemoment: 205 Nm / 6400–6600 p/min
  • Pidurid: ventileeritud ketaspidurid
  • Vedrustus: MacPhersoni esivedrustus ja topelt õõtsharkidega tagavedrustus
  • Kiirendus 0–100 km/h: 7,6 sekundit (8,2 A/T)
  • Tippkiirus: 226 km/h (210 A/T)
  • Tuuletakistustegur (Cd): 0,27
  • Kütusekulu: 7,8 l/100 km (7,1 A/T)
  • Mõõtmed pikkus/laius/kõrgus: 4240/1775/1285 mm
  • Teljevahe: 2570 mm
  • Tühimass: 1239 kg
  • Raskuse jaotus telgedel (ees:taga): 53:47
  • Raskuskeskme kõrgus maapinnast: 460 mm
  • Rattad: 215/45R17
Tagasi
Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.