Toyota esitleb uue ajastu elektriautot bZ4X

Toyota esitleb uue ajastu elektriautot bZ4X

Toyota tutvustas täna üleilmsel esmaesitlusel värsket bZ4X mudelit, mis avab bZ (beyond Zero) akutoitega elektriautode seeria.

1997. aastal võttis Toyota maailma esimese hübriidelektriauto Priuse turule toomisega sisse teerajaja positsiooni. bZ-seeria esikmudel tugevdab Toyota multitehnoloogilist lähenemist liikumisvajaduste rahuldamiseks ja võimaldab pakkuda elektrifitseeritud sõidukite täisvalikut.

 

bZ4X on esimene Toyota mudel, mis ehitatakse uue akutoitega elektriautode platvormi baasil. e-TNGA filosoofial põhineva nelikveosüsteemi on ühiselt välja töötanud Subaru ja Toyota.

 

Sõiduki põranda all asuv aku on integreeritud kere lahutamatuks osaks ja pakub seeläbi mitmeid eeliseid – madalat raskuskeset, suurepärast kaalujaotust ning jäikust, mis tagab esmaklassilise ohutuse ja juhitavuse.

 

Kauakestev aku, päikesepaneelidega katus, tuleviku roolisüsteem

 

Sõiduulatus on elektriauto kasutajatele võtmetähtsusega. Toyota tagab tänu ligi veerandsajandi pikkusele kogemusele elektriautode akutehnoloogia vallas bZ4X-i toiteallikaks oleva liitium-ioonmooduli (mahutavus 71,4 kWh) tippkvaliteedi, vastupidavuse ja töökindluse. Isegi pärast 10-aastast kasutamist või 240 000 km täitumist peaks aku omama 90% algsest jõudlusest. Täielikult laetud aku korral on eeldatav sõiduulatus üle 450 km (sõltuvalt versioonist).

 

Tänu tõhusale küttesüsteemile säilib töökindlus ka miinuskraadide juures ja sõiduulatus väheneb vaid vähesel määral. Samuti saab akut kiirlaadida, ilma et see mõjutaks ohutust või kasutusiga: 150 kW kiirlaadimissüsteemiga on võimalik saavutada 80%-line laadimisaste umbes poole tunniga. Tegemist on esimese Toyotaga, mille aku on vedelikjahutusega.

 

bZ4X on ruumikas nelikveoline linnamaastur, mille mõlemal teljel paiknevad eraldi 80 kW elektrimootorid. Erinevate sõidurežiimidega XMODE võimaldab olenevalt tingimustest valida seadistused lumi/muda, sügav lumi ja muda (alla 20 km/h) ja Grip Control karmimaks maastikusõiduks (alla 10 km/h). Pikk teljevahe muudab valgusküllase salongi erakordselt mahutavaks ja annab suure kandevõime.

 

Täielikult inimkeskseks loodud bZ4X pakub mitmeid kõrgtehnoloogilisi funktsioone. Päikesepaneelidega katus aitab akut sõidu või parkimise ajal laadida. Toyota arvutuste kohaselt on aasta jooksul võimalik koguda energiat 1800 km läbimiseks. Kolmanda põlvkonna Toyota Safety Sense sisaldab aga uusi ja täiustatud ohutus- ja juhiabisüsteeme.

 

Toyota on kujundanud bZ4X-i elegantseks ja tugevaks, ühtaegu kaasaegsesse linnaellu kui maale sobilikuks sõiduvahendiks. Uue platvormiga kaasnevad mitmed disainiarendused – nii on bZ4X Toyota RAV4-st 85 mm madalam ja tema teljevahe on 160 mm pikem.

 

Pikk teljevahe võimaldab kõigile sõitjatele klassi suurima jalaruumi. Ruumiküllust lisab reguleeritav pagasiruumi luuk – kui tagaistmed paigas, küündib selle maht 452 liitrini. Üldist liikuvust väljendab samuti oma klassis juhtiv 5,7-meetrine pöörderaadius.

 

Süsteem pakub „ühe pedaaliga sõidu“ võimalust koos pidurdusel tekkiva taaskasutamise võimendusega, mis lubab juhil sõidukit kiirendada ja aeglustada ainult gaasipedaali abil.

 

Esirattaveoga bZ4X-i jõuallikas on suure võimsusega 150kW elektrimootor (võimsus 204 DIN hp, pöördemoment 265 Nm, kiirendus 0-100 km/h 8,4 sekundit ja tippkiirus 160 km/h). Nelikveoga mudeli maksimaalne võimsus on 217,5 DIN hp ja pöördemoment 336 Nm; tippkiirus on sama, kuid kiirendus nullist sajani vähenenud 7,7 sekundile.

 

bZ4X on esimene tootmises olev Toyota, millel on Euroopas tulevikus kasutusele võetav One Motion Grip elektrooniline roolisüsteem. Nimetatud süsteem reguleerib rehvide kaldenurka täpselt vastavalt juhi soovile, pakub rohkem jalaruumi, parandab sõiduasendit ning lihtsustab autosse sisenemist ja väljumist. Traditsiooniline rool on asendatud One Motion Grip juhtkäepidemega, mis muudab juhtimise sujuvamaks ja lihtsamaks ning mõlema käega keeramise vajadus puudub.

 

bZ4X-ide eelmüük algab Baltimaades järgmise aasta esimeses pooles ja esimesi autosid on oodata 2022. aasta lõpus.

Tagasi
Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.