Spetsialisti soovitus

Kuidas sõites raha säästa? Odiumi Autokooli säästva sõidustiili õpetaja Valdek Sokk selgitab, mis mõjutab kütusekulu ja mida jälgida, et väiksemate igapäevaste kulutustega hakkama saada.

 

Aeglasem sõit, väiksem kütusekulu?
Sõidukiiruse ja kütuse omavaheline seos sõltub otseselt mootori optimaalsetest pööretest, st minimaalsetest pööretest, millega mootor jõuab normaalselt vedada.

 

Kõrgem käik tähendab alati mootori väiksemat kiirust ja seega ka väiksemat kütusekulu. Uudsed mootorid on varasemastest palju paindlikumad ning käiku saab varem üles vahetada, kartmata mootorit kahjustada. Käigu vahetamiseks on ideaalne aeg 2000 ja 2500 p/min vahel.

 

Liiga madalate pöörete korral suureneb kütusekulu märgatavalt. Enamik uutest Toyota mudelitest on varustatud optimaalse käiguvahetuse näidikuga, st näidikute paneelile ilmub märguanne, millal on kõige optimaalsem aeg käiku vahetada.

 

Sõiduvõtted, millega kütusekulu vähendada

Edu toob mitme võtte kombineeritud kasutamine. Esmalt kindlasti gaasipedaali sujuv vajutamine, st mitte liiga jõuline kiirendus. Teiseks mootori võimalikult rohke kasutamine pidurdamisel. Kolmandaks, nagu eelpool öeldud, optimaalsete pööretega sõitmine. Neljandaks ei ole talvetingimustes vaja mootorit tühikäigul liiga pikalt soojendada – sõltuvalt temperatuurist 2–3 minutit.

 

Manuaal- ja automaatkäigukastid

Säästva sõidu kontekstis ei ole juhi sõiduvõtetes muud erinevust kui see, et automaatkastil puudub mootoriga pidurdamise võimalus.

 

Sõidustiili vahe suvel ja talvel

Üldiselt on säästva sõidu võtted soojemal ja külmemal ajal samad. Talvel sõltub mootori tühikäigul soojendamisel palju salongisoojenduse kvaliteedist, ennekõike sellest, kui kiiresti aknad jääst puhtaks saavad. Kindlasti aitavad kaasa mitmesugused mootori ja salongi eelsoojenduse abiseadmed.

 

Kütusekulu mõjutavad lisavidinad

Põhimõtteliselt kõik lisaseadmed – konditsioneer, roolivõimendi, istmesoojendused, salongi sundventilatsioon jms – lisavad mingil määral kütusekulu. Neid hoiab töös generaator, mis saab energiat mootorist, mis peab omakorda suurema töö tegemiseks enam kütust kulutama. Kui rääkida suurimatest kulutajatest, siis nendeks on kindlasti kliimaseadmed ja jahutusventilaatorid.

 

Kütuse kvaliteet

Viletsama kvaliteediga kütust kulub üldjuhul rohkem. Kindlasti tuleb ka jälgida, et kasutataks konkreetsele autole ettenähtud kütust. Näiteks suurem oktaaniarv ei mõju mootori tervisele sugugi hästi.

 

Tehnilised probleemid

Lisaks valedele sõiduvõtetele võivad kütusekulu suurendada auto tehnilised probleemid – peale jäänud pidurid, rataste vale kokkujooks, õhupuhasti ummistumine, kütuse ettekandesüsteemi (kütuse liigne pealevool) või jahutussüsteemi rikked (mootor lihtsalt jahutatakse üle).

 

Kokkuvõtteks: mida enamatele säästva sõidu teguritele tähelepanu pöörad, seda tuntavam on ka sinu igapäevane kokkuhoid!

 

Lisasoovitusi targaks ja säästvaks sõiduks:

 

Jälgi meid:
Veebipartner:
Sulge

Loading ...
Kasutame Elke veebilehel lisaks tehnilistele küpsistele ka Statistika- ja Reklaamküpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku Statistika- ja Reklaamküpsiste kasutamiseks.
Vaata küpsiste kasutamise kohta täpsemat infot siit.