Põhiomadused

Nii nagu algupärane Prius muutis 1997. aastal reegleid, tõstab ka uus mudel teedrajava hübriidi sinna, kuhu ta kuulub: tipptasemel kujunduse, ökonoomsuse ja uuenduslikkuse etteotsa.
1993. aastal seadsime endale eesmärgiks valmistada puhtama tuleviku nimel auto, mille heitkogused on väikesed. Vaid nelja aastaga sündis teedrajav uus ideeauto – Prius, maailma esimene seeriatoodetav hübriid.
Iga uue põlvkonna turuletulekuga on Prius aidanud vähendada heitkoguseid ja suurendada kütusesäästlikkust, olnud teerajajaks tipptasemel tehnoloogia valdkonnas ja, mis kõige tähtsam, pakkunud autoomanikele välja põneva platvormi, mis võimaldab taasavastada armastust autosõidu vastu.
2016. aastal oleme valmis muutma veel kord reegleid, sedapuhku uue neljanda põlvkonna Priusega ...

Esi- ja tagaosas annavad eripärased LED-tuled Priusele uudse ilme ning enneolematult väike õhutakistustegur tähendab, et uus Prius läheb läbi õhu aerodünaamilise elegantsiga.

Suur värviline esiklaasinäidik (HUD) projitseerib esiklaasile juhi vaateväljas olulise teabe – alates juhile mõeldud hoiatustest kuni navigeerimis-, kiirus- ja energianäidiku andmeteni.

Sisseehitatud Qi või Qi Ready ühilduvusega mobiiltelefonide omanikud võivad jätta laadijad koju ning nautida liikvel olles juhtmeta laadimist tänu Priuse sisseehitatud laadimisalusele.

Kaks 4,2-tollist suure lahutusvõimega ekraani toovad konfigureeritavad näidikud juhi pilguulatusse. Ühel näidikul on kujutatud spidomeeter ning teine universaalnäidik kuvab sellise teabe nagu ökosõidunäidiku tugi, sõidurežiimid, navigeerimisjuhised ja lisaks veel palju muud.

Uuel Priusel on nutikas kahetsooniline kliimaseade, mis aitab säästa kütust seeläbi, et vähendab õhuvoolu salongi etteotsa juhul, kui ühtegi sõitjat kõrvalistmel ei tuvastata.

Lihtne nutikas parkimisabi (SIPA) keerab parkimismanöövri sooritamisel automaatselt rooli. Tänu automaatsele väljumisrežiimile saab lahkuda parkimiskohalt ohutult ning nutikas vahemaa sonar võimaldab vältida väikesel kiirusel tehtavaid tahtmatuid kokkupõrkeid, pidurdades Priust ohutult enne võimalikku kokkupõrget.
SIPAga teeb koostööd tagant ristsuunas läheneva sõiduki hoiatussüsteem (RCTA), mis tuvastab, kui piiratud nähtavusega parkimiskohalt välja tagurdamisel lähenevad märkamatuks jäänud sõidukid, ning edastab juhile selle kohta helilise ja uksepeegli kaudu ka visuaalse märguande.

Kokkupõrke ennetussüsteem kasutab eesliikuvate jalakäijate ja teiste sõidukite tuvastamiseks kaamerat ja millimeeterlaineala radarit. Kokkupõrkeohu korral edastab süsteem juhile helilise ja visuaalse märguande ning suurendab pidurdusjõudu. Kui juht õigel ajal pidurit ei vajuta, pidurdab süsteem kokkupõrke vältimiseks või leevendamiseks automaatselt ise.

Kohanduv kiirushoidik kasutab millimeeterlaineala radarit, et automaatselt reguleerida Priuse kiirust ja hoida eesliikuva sõidukiga ohutut pikivahet, vähendades seeläbi juhi koormust pikkadel maanteesõitudel.

Sõidurajalt lahkumise hoiatussüsteem tuvastab kaamera abil teemärgised, annab juhile heliliste ja visuaalsete märguannetega – vajaduse korral ka rooliga – märku, kui sõiduk hakkab oma sõidurajalt kõrvale kalduma ilma suunatuld näitamata. Seejärel saab juht sõiduki oma sõidurajale tagasi juhtida.

Toyota Safety Sense’i automaatsed kaugtuled parandavad öisel ajal nähtavust kõigi liiklejate jaoks. Kaamera tuvastab vastutulevate sõidukite ja eesolevate liiklejate tuled ning samal ajal jälgib ka tänavavalgustite heledust. Ohutuse tagamiseks öisel ajal lülitatakse kaugtuled automaatselt ümber lähituledeks ja vastupidi.

Liiklusmärkide jälgimise süsteem jälgib eesolevaid liiklusmärke, kuvades vajaliku teabe, nt suurima lubatud sõidukiiruse või möödasõidukeelud, selgelt uuele värvilisele ekraanile salongis ja värvilisele esiklaasinäidikule. Kui juht liiklusmärki ei järgi, edastab süsteem talle nii visuaalse kui ka helilise märguande.